Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Servern hittar inte min nya klient …

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    hmm vilken image använder du ? Kör du softcam manager från TS-panel ? startscriptet för mgcamd är olika beroende på image, mgcamd finns till dom flesta image i ts-panel gäller att välja rätt
    Slängde in en tråd i går kväll på Satuniverse och fick lösningen. Jag hade Blue Panel installerad, men hittade inte option Cams bland alla options. Det fanns ett CI softcam, med symbolen av en "gammaldags" extern softcam. Insåg inte att där även skulle finnas vanliga mjukvaru-softcams.

Hämtade nyss, startade om - och canal digials kanaler kom på direkten!

Nu är det dags att starta nästa projekt - att få till DM800SE som server med OScam, för ev. test på "routerns yttersida". Vad vore livet om man inte finge hålla på och experimentera lite ...
    Ha der så bra!

Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad
    139 gånger
    du lämnade rätt information på SU (gemini/blue panel) och då är det lättare att hjälpa till
    Senast redigerad av crille44 den 2011-12-01 klockan 10:34.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    du lämnade rätt information på SU (gemini/blue panel) och då är det lättare att hjälpa till
    Ja du crille44, det är lätt att man missar någon info. Kanske den här trådens gång, gav mig något som jag inte tänkte på från början?

Mitt problem brukar tyvärr annars vara att jag i min strävan att lämna tillräckligt med info, skriver på tok för mycket i mitt första inlägg - så risken ökar för att alltför få känner för att ens läsa igenom :-(
    Är man bara tillräckligt insatt i problemet, så är det alltid lättare att lämna bästa möjliga bakgrund och ställa relevanta frågor ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-12-01 klockan 10:57.
    Ha der så bra!

Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Personligen föredrar jag mycket information framför lite.

Det värsta jag vet är att behöva "leka 20 frågor" för att få tillräckligt med information för att kunna hjälpa någon. I de fallen avstår jag oftast. Däremot om någon ordentligt redovisar sitt problem med all information som kan vara relevant så är det betydligt enklare att hoppa in och ge ett bra svar.

Forumet tjänar ju också på att ha tydliga trådar med några få innehållsrika inlägg. Det blir enklare för andra att söka fram svaret då. En 4-5 sidors tråd fylld med mer eller mindre onödiga inlägg är bara jobbig att söka i.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    247 gånger
    Helt enig med föregående talare, annars finns risk att inlägg blir virrig, vilseledande och vilda gissningar...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 16:25
  2. boxen hittar inte min hårddisk
    Av skräddaren i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 12:23
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 19:17
  4. Hittar inga kaneler på min nya 600PVR!
    Av smurfen9e i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 20:25
  5. [LÖST] MP hittar inte min bränare!?
    Av aoc i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 23:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss